Recensie: Tegenkleuren - Stefan Tetelepta

Leiden, 1970. Juliette en Marie zijn achttien als ze de beschermde omgeving van het weeshuis verlaten en onderdak krijgen in een Leids hofje. De nieuw verworven vrijheid brengt verantwoordelijkheden én dilemma’s met zich mee. Als Marie een belangrijke keus maakt, weet Juliette niet goed hoe ze hiermee moet omgaan. Pas als ze het verhaal hoort van Femke, een weesmeisje uit de negentiende eeuw, kan ze haar eigen dilemma’s omzetten in onvoorwaardelijke vriendschap.


Mijn recensie

Op dit moment is Tegenkleuren gratis als e-book te downloaden op Hebban. Zelf heb ik het e-book via de auteur zelf gekregen.

Toen ik op Hebban keek zag ik behoorlijk veel 5 sterren recensies. Daardoor was ik nog nieuwsgieriger geworden naar het verhaal van Marie en Juliette. Het verhaal speelt zich ook af in een andere tijd. Als het verhaal van Femke wordt verteld zowel als zij jong als oud is. Doordat dit een kort verhaal is vond ik het soms een beetje verwarrend al die personages. Het is zeker niet slecht geschreven maar het is niet helemaal mijn genre qua wat ik graag lees. Daardoor kwam ik er lastig doorheen. Vandaar ook de 3 sterren voor Tegenkleuren.

Tegenkleuren

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Dochter van de onderwereld - Theo-Henk Streng

Recensie: Lang en gelukkig – Audrey Carlan